Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Στούντιο - Νοέμβριος 2014: φωτογραφίες


Περισσότερο υλικό του Theo Vranas από τις ηχογραφήσεις εδώ .

Όσοι λείπουν (13), φωτογραφήθηκαν από εμένα στο φιλμ που, όπως εξηγεί η προηγούμενη ανάρτηση, ποτέ δεν εμφανίστηκε, πέραν των χαριτωμένων, αχρείαστων θα έλεγε κανείς ως προς το λειτουργικό σκοπό της αποτύπωσης, εξωτερικών τοπίων.

ΑΛΛΑ!

...εάν είστε πιστοί οπαδοί αυτού του blog,

θα ενημερωθείτε κατάλληλα για το πώς να δείτε κάποιους εξ αυτών ζωντανά επί της σκηνής στις 7 του Μαγιού!

Μείνετε συντονισμένοι :)

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Σημειώσεις ενός καθαρού ουρανού

Η αρχή του σχολικού έτους 2013 - 2014 συνέβη στην Κέρκυρα και επανατοποθετήθηκε εις Αθήνας ύστερα από ένα μακρύ ταξίδι επιστροφής πλάι σε χωράφια καλαμποκιού και παραθαλάσσια γήπεδα.


Υπό τη σκιά της εξεταστικής φάντασμα, ο πιο ωραίος μήνας έδωσε τη θέση του στον Οκτώβρη και αυτό σήμαινε μικρά και μεγάλα μαθητάκια βιολιού (πρώτο κρύωμα: 2,5 εβδομάδες), ηχογραφήσεις για το νέο δίσκο του Leon στο Ναύπλιο, τετραήμερα γενέθλια, ύστερα περιοδεία με τον Pan Pan σε Λάρισσα και Κέρκυρα ΠΑΛΙ. Σωστός εγκληματίας.


Επιστρέφοντας από την περιοδεία του Pan Pan, (δεύτερο κρύωμα: 4 εβδομάδες) επί δεκαπέντε ημέρες δημιουργήθηκαν σωροί χαρτιών κάθε τύπου και χρώματος με σκονάκια στίχων, ραβασάκια ενορχηστρώσεων, διανομή ρόλων και προσθήκη νέων οργάνων, για αυτό που θα αποτελούσε το δεύτερο Nefeli Walking Undercover άλμπουμ.


Τις επόμενες μέρες και για κάτι λίγοτερο του ενός μήνα, από τα ανανεωμένα The New Fab Liquid Recording Studios πέρασαν πέραν των τάπερ και των ντιλίβερι, έγχορδα μικρά και μεγάλα, πνευστά, φωνές, κουζινικά και λοιπά στοιχεία ήχου και νοικοκυριού. Δυστυχώς, η καμερούλα της μίας χρήσης δεν εμφάνισε καμία από τις φωτογραφίες των ηχογραφήσεων παρά μόνο μία εξωτερική χαριτωμένη θέα με λεύκες και σεντόνια. Καθότι όμως περιστασιακά υπήρχε βαρύτερο πυροβολικό σταθερής και εν κινήσει εικόνας, άμα τη μεταγενέστερη πληροφόρηση περί των συμμετοχών στο δίσκο θα δοθεί και διαθέσιμο οπτικό υλικό.


Σε γρήγορους ρυθμούς και όντας πλέον Δεκέμβρης (τρίτο κρύωμα: 3,5 εβδομάδες), ακολούθησαν συναυλίες μαθητών και μια μεγάλη χριστουγεννιάτικη παράσταση της παιδικής ορχήστρας του ωδείου "Φ.Νάκας", η οποία έντυσε ηχητικά παραμύθι της συντάκτριας της παρούσας ανασκόπησης υπό τον τίτλο "Ήταν ένας γάιδαρος...".
Και με αυτά και με εκείνα, άλλαξε ο χρόνος και η live εκδοχή του Nefeli Walking Undercover πήρε τα βουνά και τα λαγκάδια για μία ζωντανή εμφάνιση στη μουσική σκηνή "Κεντρική Πλατεία" των πάτριων Τρικάλων και κοντοσούβλια ανάλογα σε αριθμό με το ποσό των συγγενών επί του εδάφους.


Η επιστροφή που ακολούθησε στην Αθήνα, εορτάστηκε με α) μία άκρως αποτυχημένη εξεταστική, κατά την οποία εδόθησαν τα μαθήματα Σύνθεση Ποινικού Δικαίου, Ειδικό Ενοχικό Δίκαιο και Εμπορικές Εταιρίες, με απόδοση πιθανολογώ φθίνουσα κατά την ως άνω σειρά απαρίθμησης, β) ορισμένες καταστάσεις συνεντευξιακού χαρακτήρα με πιο απολαυστική εξ αυτών την επί του αέρος συζήτηση με τον Γιώργο Χριστοδουλόπουλο στο αυτοδιαχειριζόμενο δεύτερο πρόγραμμα της ΕΡΤ, γ) μία ζωντανή εμφάνιση στη μουσική σκηνή "1002 νύχτες", η δεύτερη μετά των Τρικάλων με τη νέα σύνθεση της live μπάντας του Nefeli Walking Undercover (γεια σου Νίκο, γεια σου Αλίκη) και δ) μια συλλογή με ρεμική συμμετοχή στην οποία θα αναφερθώ και σε ξεχωριστή ανάρτηση.


Σήμερα λοιπόν, υπό τον αίθριο Φλεβάρη του 2014 (παρά τρίχα τεσσεράμισο κρύωμα: μία μέρα ναι, μία όχι, δυο ναι, δυο όχι, .... , ν), στο παντοτινό δωμάτιο του οποίου η πόρτα ανακαινίστηκε καλλιτεχνικώς, συγγράφεται και συντίθεται το μουσικό παραμύθι "Ένα τρένο πάνω απ' τη θάλασσα", κατά αποκλειστικότητα για την παιδική ορχήστρα "Φ.Νάκας". Το παραμύθι διαδραματίζεται στο μέλλον, σε μια γη που οι πάγοι έχουν λιώσει, αφήνοντας μόνο δυο σημεία στεριάς να τα ενώνει το τρενάκι μας με ράγες πάνω απ' το νερό. Μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί ο σκελετός της ιστορίας, έχουν γραφτεί τα κομμάτια "Δυο κομμάτια γης", "Το τρένο", "Οι τσιπούρες" και "Οι χαλασμένες ράγες" ενώ στην ηλιόλουστη αίθουσα του έκτου ορόφου του ωδείου τα κομμάτια προβάρονται πυρετωδώς μεταξύ άλλων για να εκτελεστούν ζωντανά το προσεχές καλοκαίρι.


Παράλληλα, το δεύτερο άλμπουμ που ηχογραφήθηκε και μιξαρίστηκε ολίγον τι σιωπηρά, ολοκληρώνεται λίγο το λίγο και ψήγματά του θα δουν σιγά σιγά το φως της μέρας υπό τη μορφή φωτογραφιών από τις ηχογραφήσεις, αποσπασμάτων βίντεο, πρώιμων σχεδίων και, μιλώντας πλέον δημόσια, υπό τη μορφή μιας απάντησης περί του πως θα πορευτεί στη συνέχεια του σε σχέση με τις παλαιές υποχρεώσεις απέναντί του.


Μικρό ημερολόγιο με μεγάλες πληροφορίες, μείνανε καιρό τα haiku παραπονεμένα κι ο ουρανός αυτές τις μέρες, πάνω από καλά κι από κακά, στεκότανε καλός.

Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Δελτίο τύπου για τις 30 του Γενάρη

Nefeli Walking Undercover - Live

φωτογραφία: Theo Vranas

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Προωθώ:

Η Νεφέλη Λιούτα ζει και φτιάχνει τη μουσική της στην Αθήνα υπό το ψευδώνυμο Nefeli Walking Undercover.
Ανακατεύει τον ήχο των φυσικών οργάνων με τον ήχο των σπιτικών αντικειμένων, την kalimba και τα μακρινά ισοκρατήματα.
Το 2011 κυκλοφόρησε ανεξάρτητα μέσω bandcamp τα "Μολύβια - Κομάντος" ενώ μέσα στο 2014 αναμένεται η κυκλοφορία των μεταμολυβικών της, ορισμένα από τα οποία ακούστηκαν και απέσπασαν το πρώτο βραβείο σύνθεσης και στίχου στον πρώτο κύκλο των Αγώνων Δημιουργίας Ελληνικού Τραγουδιού του Ιδρύματος Ωνάση.
Οι ιστορίες της μιλάνε για τα τρένα, τις ταράτσες, τις φωτιές και τους πατεράδες μας που ξύπνησαν μικροί στη νύχτα για να τους βρει το ξημέρωμα στα θαμπά καπνοχώραφα.

Νεφέλη Λιούτα: βιολί, πιάνο, κιθάρα, φωνή
Ρωμανός Λιούτας: ηλεκτρική κιθάρα, κρουστά, φωνές
Νίκος Τσέλιος: ακουστική κιθάρα, φωνές
Αλίκη Γκανά: φωνές
Τριαντάφυλλος Μαρούγκας: κλαρινέτο
Θοδωρής Βρανάς: ντραμς

Ώρα έναρξης 22:00
Είσοδος 5 ευρώ, ελάχιστη κατανάλωση 5 ευρώ

Και η αφίσα του μαγαζιού:


http://nefeliwalkingundercover.bandcamp.com

Περισσότερες πληροφορίες για την τοποθεσία και την πρόσβαση εδώ


Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Τα ρίγη (για μια παιδεία)

φωτογραφία: Eddie Adams

Κάθε τι μεγάλο, ένας σεισμός, ένας αγώνας, ένας πόλεμος, αποζητά την έξοδο από το μικρόκοσμο του προσωπικού και τη στροφή της προσοχής στο μεγάλο ενωτικό του φόβου, της συγκίνησης, του ίδιου θυμικού.
Κι είναι τότε καμιά φορά, στα μεγάλα και στα ρίγη, στην κοινή λαλιά, που αισθάνομαι την ανάγκη να επιστρέψω σε ό,τι πιο εσωτερικό, ό,τι πιο μόνο, να αναζητώ τον εαυτό μου τον δικό μου, εξαντλημένη από τη μοναξιά και συνάμα τόσο πλήρης.
Είναι τότε που μου λείπει απελπισμένα η Νεφέλη του 2010, του 2007, του 1999, του 1989, αυτό που κάποτε ήμουν και που ψήγματά του διατηρώ έως σήμερα, μιας και υπήρξα συνολικά συμφιλιωμένη με τα βαθύτερα είναι μου και τις εξωτερικές τους εκφάνσεις.
Αλλά πλέον τα γυαλιά μου έχουν βαθύ κόκκινο σκελετό και τα τραγούδια μου δεν είναι πια μπαλάντες. Κατά συνέπεια οι φίλοι που συνδέθηκαν με αυτά, δεν έχουν ενεργό συμμετοχή στο τωρινό εδώ μου, παρά μόνο σαν τους θυμάμαι κι ας μη με πήραν τα χρόνια, μήτε η ξενιτιά, μόνο η μετακύλιση. Και είναι τότε που κάθε τι καινούριο στη ζωή μου μαζί με εμένα, για λίγα λεπτά φαντάζει ξένο, παράταιρο, ανίκανο να συμβαδίσει με αυτό που θεωρώ την πιο παλιά εκδοχή μου, ανίκανο να καταλάβει τι άλλαξε μέσα σε τρία χρόνια και από κει που έγραφα, έγραφα, έγραφα, και τραγουδούσα, τραγουδούσα, τραγουδούσα, μουσικές και λόγια, κάθε τι που με συγκλόνιζε, κάθε που γοήτευε, τώρα μονάχα παρατηρώ, ησυχασμένη, σαν όλα να χουν ειπωθεί, σαν όλα να 'ναι ιδωμένα, κάποιος άλλος θα τα πει καλύτερα, κάποιος άλλος θα τα δει καλύτερα.
Και έτσι επιστρέφοντας μόνη πλέω για ώρα και πλέω και πλέω και βυθίζομαι, αργά, αβάσταχτα, νιώθοντας πως βαδίζω σε δυο παρόντα, δυο εν δυνάμει εκδοχές της ίδιας εικόνας, μια παιδική και μια κουρασμένη, μέχρι που ξαφνικά με χτυπάει τέτοιο κύμα, τέτοιο λίγωμα, τέτοιο τρεμούλιασμα για ό,τι υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρξει, που τρομάζω και ουρλιάζω μέσα μου πως δεν θα συμβιβαστώ, δεν θα αργοπεθαίνω συνηθίζοντας, κάθε γεγονός ικανό να σοκάρει θα με σοκάρει σαν το σχολείο να τελειώνει τώρα και κάθε έρωτας θα οφείλει να είναι τόσο ακραίος σαν το πιο γλυκό ανικανοποίητο, το ανικανοποίητο κι ανήσυχο, το παντοτινά εξεγερμένο που παρέσυρε κι έκαψε γενιές και γενιές στην πιο ακραία συντριβή, την πιο ρηξικέλευθη επανάσταση, την πιο φαύλη ιστορία, για να πεθάνει και να γεννηθεί από τις στάχτες του στο κάθε καινούριο δευτερόλεπτο.
Αλλά όλη τη φωτιά μου και τον πανικό, τον έρωτα και τον πόνο,
όλη μου την αγωνία να μην κοιμηθώ και ξυπνήσω δειλή, νωθρή κι ανίκανη
τα ουρλιάζω, γδέρνω με τα νύχια μου, τα φτύνω,
σπαράζοντας:
να είναι η οργή το κινητήριο ξύπνημα
και όχι ακατέργαστος γνώμονας της πράξης.

ΥΓ "Μα βρε παλικάρια μου το παιδί γιατί το φάγατε;", "Ε κυρά - Μαρία, μας προκάλεσε, είναι κι ο Γιώργος μας θερμόαιμος, ξέρεις πώς είναι αυτά.", "Καταλαβαίνω βρε αγόρι μου, τι να κάνετε κι εσείς, για μας φροντίζετε", "Ναι κυρά - Μαρία, μην ξεχάσεις, αύριο στις 11 ανοιχτό συσσίτιο".
Όσοι ψήφισαν θα ξαναψηφίσουν, ο ξένος θα είναι ξένος και ο τραμπούκος ήρωας, μόνη ελπίδα η παιδεία, ουσιαστική, εκ των βαθέων, ανοιχτόμυαλη, υποχρεωτική για όλους δια βίου παιδεία, με σεβασμό στο παρελθόν, στα βαρυφορτωμένα βαπόρια, τα νταλκαδιασμένα οργανάκια, με σωστή ανάγνωση της ιστορίας, αποδεσμευμένη από τους διατηρητέους μύθους του παρελθόντος, ανοιχτός διάλογος με το παρόν και το μέλλον, επί ίσοις όροις, παιδεία αισιόδοξη να θρέψει μυαλά καθαρά, ικανά να βρούνε βιώσιμες, ανθρώπινες λύσεις στο ατελείωτο πηγαινέλα των λαών και των ψυχών τους, μην στερήσουμε από τις επόμενες γενιές την ευκαιρία να βγουν ανώτερες των προηγουμένων.

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Τα Ιστσενκικά